Monday 11 September 2017

Qoozi - Kambing Panggang Berempah & Nasi Arab

Assala'mulaikum,

Anda tentu telah biasa dengan hidangan kambing panggang atau golek, sudah lebih 11 tahun pihak kami mempromosi dan "merakyatkan" makanan tersebut sebagai hidangan untuk majlis perkahwinan atau majlis aqiqah. Niat permulaannya hanyalah bagi membuka pasaran baru untuk menjual kambing dan bebiri yang dahulunya dipelihara diladang kami. Alhamdullilah, sepanjang tempoh tersebut kami telah berjaya mendidik dan mebiasakan masyarakat kita tentang budaya memakan daging kambing. Tidak dapat dinafikan perbagai halangan telah dihadapi termasuk andaian daging kambing penyebab pelbagai penyakit, berbau hamis dan pelbagai lagi.

Namun kini ternyata itu semua hanya andaian semata-mata malah hidangan kambing panggang serta masakan lain yang berasaskan daging kambing yang dahulunya hanya didapati di hotel-hotel yang berbintang telah mahsyur dikampung-kampung seluruh Malaya. Banyak pihak telah mengikuti kami dalam menjalankan Agro-business ini setelah sedar peluang dan potensinya. Syukur Alhamdullilah rezeki dari Allah dapat kita kongsi dan nikmati bersama.

Kini kami ingin mempelopori satu lagi satu lagi masakan kambing iaitu Qoozi atau juga disebut kharoof mahshi - iaitu kambing panggang berempah yang disumbat nasi Arab didalamnya dan dihidangkan diatas talam dikelilingi juga nasi Arab bersama perbagai kekacang, kismis, salad dan sos samada raita atau dalca. Anda juga boleh memilih nasi briyani sebagai pilihan.



Qoozi: Kambing Panggang & Nasi Arab

Ia sesuai dijadikan hidangan majlis aqiqah, majlis persandingan sebagai santapan pengantin dan rombongan, majlis pertunangan, majlis rumah terbuka, majlis koporat dan pelbagai majlis resepsi yang lain dengan anggaran dibawah 100 pax bagi seekor kambing.

Tempahlah sekarang !!!!